Tuesday 13 December 2011

Hati-hati agenda jahat ultra kiasu (Sinar Harian 31 Okt 2011)

SUNDAY, OCTOBER 30, 2011

Hati-hati agenda jahat ultra kiasu

Hati-hati agenda jahat ultra kiasu (Sinar Harian 31 Okt 2011)

Laman web Malaysiakini sengaja menyalahtafsirkan apa cuba saya sampaikan ketika menjadi panel forum Hudud: Dilema dan Perlaksanaannya, anjuran akhbar Sinar Harian, 26 Oktober 2011, bersama dua panel lain. Saya dikutuk dan dikritik hebat walaupun dalam laman web tersebut, tidak membenarkan serangan peribadi dibuat. Keseluruhan forum tersebut telahpun diuploadkan dalam you tube, saudara pembaca boleh menilaikan apa yang telah saya sampaikan. Lihatlah bagaimana liciknya Malaysiakini mensensasikan isu. Saya mengingatkan Malaysiakini, berhati-hati dalam membuat laporan supaya tidak berhadapan dengan tindakan yang seterusnya.

Perkara pokok yang saya utarakan langsung tidak disiarkan iaitu mengenai perlunya kajian rapi dibuat ke atas hudud sebelum ianya dilaksanakan, dengan mengambil kira ‘kegagalan’ beberapa negara Islam seperti Pakistan dalam melaksanakan hudud. Saya juga ada menyentuh kenapa parti Hamas tidak melaksanakan hudud setelah mencapai kemenangan dalam pilihan raya di Palestin. Ianya langsung tidak disiarkan. Begitu jahatnya laman tersebut dalam memanipulasikan isu.

Ternyata apa yang saya cuba sampaikan disalahtafsirkan. Semua maklum bahawa hukum hudud adalah untuk orang Islam, ia tidak ada kena-mengena dengan orang bukan Islam, apatah dalam konteks negeri Kelantan yang hampir seratus peratus adalah orang Islam.

Saya hanya membangkitkan pembuktian hasil kajian yang dibuat secara akademik oleh beberapa sarjana kenapa bukan Islam menolak hudud? Boleh dikatakan rata-rata bukan Islam tidak bersetuju dengan hudud dan konsep negara Islam, apatah lagi untuk dilaksanakan di negara ini. Persoalannya, kenapa orang bukan Islam begitu kuat menentang Islam tetapi bukan undang-undang ciptaan manusia seperti demokrasi dan komunis yang telah banyak merosakkan manusia? Kenapa kita tidak mempertikaikan sistem komunis yang dilaksanakan di China dan Korea Utara yang telah banyak mengorbankan ramai manusia?

Saya amat bersetuju dengan kata-kata bekas Ketua Polis Negara, Rahim Noor, bahawa gerakan hak asasi manusia ini ibarat wabak komunis. Ramai yang berselindung di bawah gerakan ini melalui perancangan jahat untuk menghapus dan melunturkan kesucian agama Islam. Jika gerakan ini tidak dibendung, tidak mustahil nanti ia akan merosakkan sesebuah peradaban sesuatu bangsa dan negara, terutama negara yang berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu ini. Gerakan ini sedang berlaku di Malaysia. Atas nama kebebasan, mereka mahukan kita mengiktiraf apa jua yang dirasakan sesuai dengan cita rasa dan keseronokan manusia, termasuklah memurtadkan Melayu Islam yang dilindungi oleh perlembagaan.

Sebab itu, beberapa kali telah saya tegaskan, dalam melaksanakan Islam, perlu ada penegasan. Tidak boleh terlalu bertolak ansur kerana, jika tidak, kita akan ditolak secara beransur-ansur. Jangan biarkah Melayu dan Islam yang dilindungi perlembagaan diratah dan dimamah oleh perancangan gerakan ini. Percayalah, jika orang bukan Islam, sudah lembut dengan Islam, sudah tentu persepsi mereka terhadap Islam sudah mula kendur. Ini tidak, sebut sahaja Islam, akan ditentang daripada pelbagai sudut, sedangkan Islam tidak bersangkut-pautpun dengan mereka. Lebih-lebih lagi, kita tidak pernah campurtangan dalam hal ehwal agama mereka. Kenapa mereka begitu berani? Pasti ada gerakan lain di sebalik keberanian ini.

Bukti-bukti menunjukkan, persepsi negatif terhadap Islam tidak pernah berubah dari dahulu hingga sekarang. Saya mengambil contoh, saat yang paling baik untuk melaksanakannya adalah selepas peristiwa 13 Mei 1969. Saya katakan ‘by force’ kerana ternyata bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew berjaya mendisiplinkan rakyatnya secara paksaan. Saya bercakap dalam konteks selepas 13 Mei 1969. Malaysiakini dengan sengaja mensensasikan berita tersebut supaya saya diserang kiri dan kanan. Aziz Bari juga tidak faham kerana telah diperalatkan.

Namun, saya tidak hairan, kerana semua yang membaca web tersebut adalah kalangan ultra kiasu, termasuk Melayu yang telah diultrakiasukan. Pemikiran ultra kiasu adalah pemikiran komunis. Jika ultra kiasu boleh memberikan pandangan sesuka hati dan menghina Islam serta sultan, kenapa saya tidak boleh memberikan pandangan saya sebagai seorang Islam?

Jika ultra kiasu ini benar-benar berani, berterus-terang dalam memberikan pandangan. Jangan berselindung menggunakan nama samaran. Saya secara tegas mengatakan bahawa dalam menegakkan kebenaran, isu bangsa sudah tidak penting. Apabila berlaku pertembungan, agama mesti diselamat dan dipertahankan.

Apa guna darjat bangsa terangkat jika agama dienjak-enjak oleh ultra kiasu. Saya rela tidak berbangsa, asalkan agama Islam tertegak. Lagipun, Allah SWT tidak akan bertanya akan bangsa saya di akhirat kelak. Beberapa kali saya tegaskan, antara mempercayai sesama bangsa tidak seagama dengan mempercayai sesama saudara seagama (Islam), tetapi tidak sebangsa, sudah tentu saya kena meletakkan kepercayaan terhadap saudara seagama walaupun tidak sebangsa, daripada saudara sebangsa tidak seagama.

Saya menyeru berulangkali, untuk mengembalikan kekuatan dan maruah Islam, UMNO dan PAS mesti bersatu. Kita tidak ada pilihan. Islam akan terus menjadi mangsa jika umat Islam tidak kuat. Lihatlah betapa berani mereka mencabar dan menghina agama Islam. Malangnya ada di sebahagian daripada kita yang terikut-ikut sama. Mengkritik raja-raja yang menjadi pelindung agama Islam secara terang-terang di khalayak tidak akan menguntungkan Islam.

Belajarlah daripada politik orang lain, bagaimana mereka bersatu atas asas bangsa. Kepentingan mereka tetap terpelihara dan tidak boleh diusik langsung. Asasnya mudah, mereka cukup bersatu. Kenapa kita asyik berpecah, sedangkan kita tahu perpecahan itu amat merugikan kita. Lebih malang lagi, kita lebih mempercayai musuh daripada agama dan bangsa berlainan, daripada sesama saudara sendiri, sebangsa dan seagama.

Jika laman Malaysiakini begitu berani memanipulasikan isu, terus terang saya katakan, laman web ini adalah musuh Islam, walaupun ada wartawan mereka yang beragama Islam. Mereka mengatakan bahawa tidak ada sesiapapun yang mendengar suara dan pendapat saya. Tidak mengapa, kerana saya tahu siapakah orang yang ditemuduganya.

Penyelidikan yang dibuat amat kerdil. Mereka sengaja mencari musuh Islam untuk melawan apa yang saya hujahkan. Saya tidak pernah merasa gentar. Sama ada suara saya didengar atau tidak, itu tidak penting. Apa yang penting, Islam mesti dipertahankan. Saya mempunyai hak untuk bersuara seperti mana orang lain. Fikirkanlah, apakah saya lebih merbahaya daripada gerakan hak asasi manusia sedang cuba untuk menghapuskan agenda Islam dan Melayu? Ingatlah wahai saudaraku, sasaran gerakan hak asasi manusia ini yang terakhir adalah negara kita, setelah mereka berjaya melaksanakannya di negara-negara Islam yang lain. Masihkah kita mahu berdiam diri? 

No comments:

Post a Comment